Klachtenregeling Waarderingskamer
In het kort
De klachtenregeling beschrijft hoe wij met klachten over de Waarderingskamer omgaan. Klachten over gemeenten vallen niet onder deze Klachtenregeling.
Op deze pagina vindt u een uitleg over wat u kunt doen als u een klacht heeft over de Waarderingskamer.
Wij staan u graag te woord telefonisch of per mail
Als u niet tevreden bent over de wijze waarop de Waarderingskamer met u is omgegaan, kunt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen. We proberen graag om er samen met u in goed onderling overleg uit te komen. Dit kan via telefoonnummer: 070-3110555 of via: info@waarderingskamer.nl.
Na gesprek mogelijk om schriftelijk een klacht in te dienen bij de Waarderingskamer
Als het niet lukt om samen tot een oplossing te komen, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen. Onze klachtenregeling beschrijft hoe de interne klachtenprocedure werkt.
In het kort:
- Iedereen die contact met ons heeft, kan een klacht indienen. Inwoners, bedrijven, instellingen en ook gemeenteambtenaren.
- De klacht wordt behandeld door een onafhankelijke Klachtencommissie.
- De klacht moet gaan over een ‘gedraging’ van de Waarderingkamer of van een medewerker, bijvoorbeeld de wijze waarop met u is omgegaan of hoe u te woord bent gestaan.
- De klacht kan niet gaan over het toezicht van de Waarderingskamer. De inrichting van het toezicht is geen ‘gedraging’ van de Waarderingskamer richting een persoon.
Klacht over gemeente
Klachten over gemeenten vallen niet onder de Klachtenregeling van de Waarderingskamer. Een signaal uw gemeente, kunt u wel bij ons melden en daarop ontvangt u van ons een reactie. Wij nemen signalen van inwoners over gemeenten serieus en betrekken deze bij het toezicht en geven graag uitleg.
Als u niet blij bent met de behandeling van uw klacht, dan is de nationale ombudsman beschikbaar
Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht door de Waarderingskamer, kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman. De Nationale ombudsman is een onafhankelijke instantie die klachten behandelt over bijna alle overheidsinstanties. De Ombudsman beoordeelt of de Waarderingskamer onbehoorlijk gehandeld heeft.